VEKOP-1.2.7-20-2021-00011

Projekt: Technológia fejlesztés eszközbeszerzés és bértámogatás által a Prezent Shop Kft-nél
Azonosítója: VEKOP-1.2.7-20-2021-00011
Kezdés/befejezés időpontja: 2021.04.01. - 2022.03.31.
Támogatási összeg: 11 865 698 Ft
Támogatási intenzitás: 70%

A Prezent Shop Kft. 2021.04.01. és 2022.03.31. között valósította meg a VEKOP-1.2.7-20-2021-00011 azonosító számú „Technológia fejlesztés eszközbeszerzés és bértámogatás által a Prezent Shop Kft-nél” elnevezésű projektjét, amelyet 70%-ban az Európai Unió és Magyarország Kormánya támogatta. Cégünk a projekt keretében 11.865.698 Ft támogatásban részesült, amely keretében az alábbi fejlesztéseket, tevékenységeket valósítottuk meg:


- 3 fő munkavállaló bértámogatása 2020. augusztus 1. és 2021. 03. 31. közötti
időszakban;
- a budai oldalon, az Erzsébet híd és a Rudas-fürdő mellett található boltunk bérleti díjának támogatása;
- új szabász és varrógépek beszerzése;
- új informatikai és telekommunikációs eszközök beszerzése;
- showroom fotózás
- külföldön, nemzetközi kiállításokon való részvétel lehetőségének biztosítása.

A projekt keretében végrehajtott fejlesztések három egységre oszthatóak:

  1. Gyártás

A könnyűipari gyártásban szerzett több éves tapasztalataink az alábbiakra terjednek ki: tervezés, szerkesztés, modellezés, szabásminta készítés, gyártás. Ezen tevékenységeket továbbra is saját varrodánkban folytatjuk, mivel ez elérhető módja annak, hogy kisebb darabszámmal több termékvariánst állítsunk elő hazai munkaerővel - versenyképes áron. A hazai, lekövethető, magas minőségű termékek iránt kiemelkedően megnőtt az érdeklődés és mi továbbra is szeretnénk ennek a tervezői és gyártói körnek az egyik progresszív bástyája lenni.

  1. Online értékesítési lehetőségeinek maximalizálása

A 2020-as pandémia rásegített arra a tendenciára, hogy az online platformok egyre nagyobb szerepet játszanak a független márkák életében is, sőt, időnként szinte kizárólagos bevételi forrásként üzemelnek. Az online értékesítés legfontosabb eleme azonban ma már nem kizárólag maga a termék, hanem annak vizuális megjelenítése. 

Elkészült a minden mai igényt kielégítő weboldalunk, ahol az online showroom alprojekt keretén belül a Blind Chic. márka elmúlt 10 évének termékeit rendszeres havi fotózás sorozatok alkalmával kívánjuk megmutatni úgy, hogy párhuzamba állítjuk az egykori darabokat a mostani, legújabb kollekciónk termékeivel. A kiemelkedő minőségű képanyag ösztönzi az eladást és bevétel növekedést eredményez. Közvetve hozzáértő stylinggal, professzionális fotósokkal illetve újszerű vizuális elemekkel el tudjuk érni azt, hogy minél nagyobb potenciális vásárlói tömeget megszólíthassunk meg a közösségi média platformokon, illetve releváns médiumokon keresztül. 

A gyártáskapacitás és az online értékesítés növekedése egymást támogatja: ha megfelelő készlet és gyártás áll a rendelkezésünkre, lehetőségünk van olyan, célcsoportjaink véleményét befolyásoló személyekkel együttműködni egy-egy online showroom fotózás alkalmával, akik az általunk elért közönség többszörösét is elérik.

  1. Külföldi, offline értékesítési lehetőségeinek kiaknázása

A 2020-as vásárszezon elmaradása nem csak a B2C, hanem a B2B kapcsolatokat is minimalizálta, mivel a partnerüzleteink is bezárni kényszerültek, így a termékbemutatókra sem került sor az új kollekciók esetében, ami a külföldi partnerek számának csökkenését eredményezte.

A projekt keretében lehetőségünk adódott nemzetközi vásárokon való személyes

megjelenésre, ami a bizalom és a márkák iránti elköteleződés elősegítésének egyik legfontosabb eszköze. A „külpiaci megjelenés támogatása" céljából 2021-ben három alkalommal is részt vettünk külföldi vásárokon és kiállításokon. Grazban a Feschmarkt keretein belül, Linzben a WeFair szervezésében, majd Bécsben az Edelstoff designvásár kiállítójaként is bemutathattuk a márkánkat. 

Pozitív tapasztalatként könyveljük el, hogy a helyszínen kaptunk másik vásárokra meghívást, potenciális viszonteladókkal találkozhattunk. A szervezés professzionális volt mindhárom helyszínen, kiemelten a Wefair vásár alatt, ahol a folyamatos visszajelzések gyűjtése mellett osztrák termelői ebéddel is meglepték a résztvevőket, illetve változatos programokkal, koncertekkel is szolgáltak.